몬스타엑스 - 걸어 | All In MV 설명!




Jó ég! Gyerekek, üssetek meg, de olyan erősen, hogy egy hét múlva keljek csak fel. Mégis miért nem foglalkoztam ezzel korábban? Már most, az elején szerettem volna megköszönni annak, aki megkért, hogy nézzek át pár Monsta X dalt is (Kitti, köszönöm szépen!), mert amit találtam, egyszerűen elmosta minden ép gondolatom. 


Emlékszem, mikor először meghallottam, az All In-t, nem tetszett. Nem tudom, hogy néztem-e hozzá a klipet, tényleg nem tudom felidézni - ami nagyon furcsa, mert zenével kapcsolatban megjegyzek mindent. (Bezzeg a töri évszámok!) De nem is tudom hányadik próbálkozásomnál már a videót is megnéztem, de nem nagyon hatott meg, mivel a dalt még akkor sem kedveltem, sőt, még a múlt héten se szerettem - csak azután kezdtem el érzéseket táplálni felé, mikor a kérés megérkezett - ezért pedig örökké hálás leszek. Most nem túlzok, mindig emlékezni fogok a pillanatra, mikor rájöttem, milyen ostoba voltam, amiért elsiklottam egy ilyen kincs felett. lol :D

Szóval, szeretem a bandát, tényleg. Egye fene, még a Beautiful is belemászott a fülembe, pedig elég nagy fenntartásaim voltak a szövegével kapcsolatban. De végül is, ez van alapon szemet hunytam felette. De ez mindegy is... miért szaporítom a szót állandóan? Tehát. Amikor megjelent a dal, mondhatni, nem figyeltem rá eléggé, vagy csak nem tetszett eléggé, nem is tudom már. De most valami olyat láttam meg benne, amit addig soha. (Nem ártana kinyitnom a szemem.) A szöveget és a klipet is szóba fogom hozni, ám ne számítsatok szuperhősökre, meg mágikus erejű folyadékokra, mert én nem így látom a Monsta X által alkotott világot, valamiért az agyam nem képes eképp elemezni a videóikat. Ha ti ezeket a teóriákat kedvelitek, akkor sajnálom, de nekem egy kicsit más dolog jutott az eszembe róla. ^^ 

Nos, kezdjünk is bele! Előre kijelenteném, hogy van egy mondat, ami a klip megtekintése után az eszembe jutott: "Abban bízhatsz a legkevésbé, akiben bíznod kellene."

Ezúttal csak a klipet fogom értelmezni, mert a szöveg nagyon egyenes, egyértelmű. Szóval következzen, én mit láttam bele az egészbe (azaz mit akartam belelátni).

Ez nem egy disztópia, nem egy másik világ - még ha annak is tűnik, s nem is véletlenül, hisz ahogy említettem, van cenzúra, méghozzá elég erős. Ez a mi világunk, a mi korunk, a mi problémáink

A történet két főbb szálon fut, amely itt-ott összekapcsolódik. Látszólag egy disztópikus, idegen világban járunk, ahol megismerkedünk egy csapat fiatal fiúval. Együtt lógnak, stb. 


A képsorok fekete-fehérek, ami vagy azt jelenti, hogy ez a múlt, vagy egyszerűen a világ sötétségét, szürkeségét óhajtják bemutatni nekünk. 

Ekkor látunk meg pár katonát, vagy legalábbis felfegyverzett, egyenruhás embereket, akik két idősebb férfit, hm, inzultálnak . Az egész olyan érzést kelt, mintha a katonák lennének azok akik a gyenge, védtelen emberek ellen követnek el rossz dolgokat, vagyis visszaélnek a hatalmukkal. Ez lehet akár a rendőrség, akár bármely más rendet megőrizni hivatott szerv. Nem tudjuk kik ők, de az az érzésünk, hogy a rosszfiúk. Annyira azért mégsem, hogy... 


... mikor a fiúk megérkeznek, és nyilvánvalóan szembeszegülnek velük, egyszerűen lepuffantsák őket. Tehát a hatalom nem ténylegesen az ő kezükben van, csak holmi kis férgek, valamint valami gátolja őket abban, hogy pár suhancot csak úgy "rendre tanítsanak", ami valószínüleg igazolja, hogy egy: azt, hogy ők azok akik rossz dolgot művelnek, kettő: ők azok, akik ahelyett, hogy tényleg a rend fenntartására törekednének, rosszabbak mint a bűnözők. Megjelenik a bizalmatlanság a hatalom egyik ágával szemben - ezt pedig mi is könnyen azonosítani tudjuk a rendőrség iránt táplált általános érzésekkel. Mert ha ez itt valóban egy szörnyű elnyomásról szólna, akkor pár idióta kölyök minimum kékre-zöldre verése senkinek se okozna gondot. Ez nagyon is a jelen, és nagyon is a mi problémánk. 

De haladjunk tovább. 

Mikor a rendőrök kezdenék megunni a dolgot, elérkezik az első alkalom, hogy feltűnik a sokak szerint mágikus virág, méghozzá a Hyungwon kezében. 


A fiún láthatjuk, hogy talán még kevésbé fél az egész jelenettől, mint a többiek - például Jooheon viselkedése inkább tűnik őrültségnek, nemtörődömségnek, mint nyugalomnak - számomra. Szinte nevetségesen álmodozó vigyorral lép oda az egyik tiszthez, majd a ruhájára tűzi a szál virágot. Aminek hatására egy gyönyörű képet kapunk. 


Ez egy nagyon erős, talán a legerősebb felvétele az egész MV-nek. A fegyver és a virág. De mégis mit jelképez ez az apró kék virág? Ellenállást, békét és reményt, attól függ kinek a kezében látjuk. Hyungwonnal kapcsolatban a remény lenne az, amire szavaznék. 

Következő jelenetet követően válik ketté a történet (egyszerre csak egyet fogok megvizsgálni): 


A fiúk egy mini alagútban szórakoznak, mikor négy férfi érkezik, könyvekkel a kezükben. Én úgy vélem - sokakkal ellentétben -, hogy ők bizony nem orvosok, hanem a vallást képviselik. (Koreában nagy botrányok vannak a kereszténységgel kapcsolatban!) A kamera egyből Hyungwonra közelít, s pár pillanat kell csak, hogy kiderüljön miért. Nagyon valószínű, hogy a férfiak egyike a fiú apja - szerintem -, mivel a többi fiú is azonnal feláll, s akkor sem lépnek közbe, mikor a férfi egy jó nagyot lekever a fiúnak - holott egy perce még két idegen öregember miatt is a fegyverek elé álltak. Tehát a pasasnak köze kellett, hogy legyen Hyungwonhoz, hogy minden felháborodás nélkül eltűrjék ezt. Na meg, egy idegen mi a fenéért menne oda hozzá és pofozná le? 

Ami még érdekes ezzel kapcsolatban, az Minhyuk - és ez nagyon sok érdekes gondolathoz vezetett.


Nem mutat felháborodást, sokkal inkább gyanakvást. Nemsokára meg is tudjuk, hogy miért. 


Nem tudom, hogy ez a jelenet - mikor Minhyuk megtudja, hogy mi történt Hyungwonnal -  a múlt egy része-e, amit a híd alatt történet elevenítenek fel benne, s emiatt jut el egy olyan pontra, ahol azt mondja, hogy elég, nem tűri tovább, vagy a híd alatti események után járunk, mikor is rájön arra, hogy mi történik a barátjával. A lényeg egy, elege lesz a tehetetlenségből. Méghozzá abból, hogy feltételezhetően Hyungwont keményen verik otthon - az apja, aki egyébként a vallás képviselője, ami nagyon nagy bűn! Pont az bántja így a gyermekét, akinek szeretetre és békére kellene sarkallnia az embereket? Megjelenik a bizalmatlanság a vallással szemben is - amit mi is pontosan meg tudunk érteni. 

Itt meg kell említenem azt is, ami elég sok rajongó fejében megfordult Minhyuk és Hyungwon jeleneteit figyelve. Méghozzá az, hogy történet szerint több van köztük, mint szimpla barátság, vagy legalábbis Minhyuk többet érez barátja iránt, mint kellene - mondjuk a vallás szerint. Vizsgáljuk meg egy kicsit ezt a feltételezést. Nézzük az ő szemszögéből. Szerelmes vagy a barátodba, akinek az apja egy lelkész - miféle nyomás lehet ez a számodra? Nem elég, hogy meleg vagy, ami miatt szégyellned kell magad, de olyas valakibe szeretsz bele, akit valószínűleg arra neveltek, hogy elutasítással forduljon az ilyen jellegű dolgok felé - az apjából kiindulva. Nyilván titkolod a dolgot, még jobban. De aztán rájössz, hogy az apa ilyen kegyetlenül bánik a fiával, annak ellenére amit hirdet. Mit érzel? Mélységes felháborodást, a hited utolsó apró kis az utolsó morzsáját is elveszíted. Méghozzá teljesen jogosan.  Haragra gerjedsz - és nem csak azért, mert szereted az adott fiút, hanem azért is, mert pont olyanok érték el, hogy szégyelld magad, akiknek nagyobb szégyent kellene érezniük a tetteik miatt, mint bárkinek a világon. (Aki gyerekeket bántalmaz, a legundorítóbb ember a földön! Megbocsáthatatlan!) Ez a harag elég erős lehet ahhoz, hogy megtedd amit ő is: 




A következő képsorok sokak számára zavaróak lehetnek - és bár lehet, hogy félreértem a dolgot, de nekem ez annyit tett... Minhyuk elment a rendőrség épületéhez - vagy hívjuk ahogy akarjuk, egy fegyveres hatalmi szerv épületéhez -, majd felgyújtotta azt a barátai segítségével. Ezt onnan tudni, hogy:


Ezen a képen jól látszik, hogy katonák / rendőrök szaladnak ki az utcára, levegőért kapkodva, plusz, pár pillanattal később azt is láthatjuk, hogy Hyungwon apját elhurcolják. 


Felmerülhet a következő kérdés. Mégis miért hurcolják el? Ezért...


A festék frissnek tűnik, szinte azonnal lefolyik, holott még alig ég a tűz. Hm, véletlen? Nem hiszem. Főleg ezekkel az elégedett szemtanúkkal a háttérben.



Na de, visszatérve a meleg témára. Én úgy vélem, hogy helyes így értelmeznünk, pláne, hogy amint észrevettük a társadalom elég nagy problémáit feszegeti a videó - ez egy még nagyobb löketet adna a dolognak. De természetesen egyszerű baráti szeretetként is felfoghatjuk a dolgot - még ha attól nem is várnánk minden esetben ekkora mértékű, hm, odaadást. Pláne ha arra gondolunk, ami ezután történik kettejükkel. 


Miután világossá válik, hogy mi történt az apjával - bár azt nyilván nem tudja, hogy ki miatt és miért -, ez a kép fogad bennünket. Sokan gondolhatunk arra, hogy Hyungwon meghalt, de én kétlem. Mármint könyörgöm! Ha amellett érvelünk, hogy annak a bizonyos virágnak gyógyító ereje van - bár szerintem csak egy szimbólum -, akkor mégis mi a francért nem mentették meg vele Shownu nagyapját (vagy bákije volt az)? Ugyanúgy megtehették volna - de nem tették, mert nem képesek rá. Senki se képes rá, még egy varázslaos kicsi kék virág sem. Szerintem ez a virág mindössze a reményt jelképezi, semmi mást. Mikor a fiúk egybegyűltek abban a szobában, és elvileg drogot (vagy ki tudja mit) főztek, egyszerűen erőt gyűjtöttek. Ez pedig jelképesen magukkal is vitték, mikor elváltak útjaik és ki-ki a saját nehézségeivel nézett szembe - s mikor a legnehezebb időszakok jöttek, meg is húzták a kis fiolát. Ennyi. Nekem ez tűnik a leglogikusabbnak. ^^




Én úgy gondolom, Hyungwon nem halt meg, egyszerűen "elmerült" a bánatban és a gyászban - ki tudja mi történt az apjával. Minyuknak egyrészt bűntudata van - ami teljesen érthető -, másrészt, bármit is érezzen barátja iránt, vele akar lenni, segíteni neki átvészelni ezt az egészet. Ezt képviseli a jelenet, mikor beleönti a saját megmaradt kis reményét a fürdőkádba. Nekem ez ennyit jelent, semmi többet. És épp elég szép ez így is. 




Na de akkor, térjünk át a másik történetszálra!


Láthatjuk, hogy a nagyapja - vagy valaki aki nagyon közel áll hozzá, feltehetőleg ő nevelte -, elég beteg, valószínűleg a halálán van. Nem tudni, hogy kórházba került-e, de ezt kétlem, hiszen ahogy később világossá válik, pont hogy nincs elegendő pénz a kezelésre. Ami egy újabb nagyon súlyos társadalmi problémát vet fel. Csak akkor érdemled meg, hogy élj, ha gazdag vagy? Ha nincs pénzed, akkor akár meg is halhatsz? Bizalmatlanság az egészségüggyel, az orvosokkal szemben. Ha jól számolom, akkor lassan már nem marad semmi, amiben hihetnének ezek a fiúk - és ha őszinték vagyunk, akkor mi sem. 

Tehát, azt a maszkot, amit a másik történetszál megfigyelésekor láthattunk, Hyungwon arcán, most Shownu kezében tűnik fel, ami nagyon szép jelkép. Hyungwon apja, arra használta, hogy elrejtse a világ elől a bűneit, most pedig Shownu fogja arra használni, hogy valami nagy bűnt leplezhessen vele - mint már tudjuk, ő maga is pont olyan sikerrel jár, mint a férfi. 



A fiú Jooheonhoz fordul segítségért, aki több mint lelkes, hogy támogathassa a tervében - pont annyira túlbuzgó, mint mikor a rendőrség épületének felgyújtásában segédkezett. Egy táskát cipel magával a találkozójukra, amiben fegyverek lapulnak meg. 





És meg is teszi. Olyan dolgot tesz, amire Shownu talán soha nem is gondolt volna, ha a társadalom helyzete nem kényszeríti ki belőle - néha tényleg erősnek érzem a kritikát, de nem mondom, hogy nem igaz. Annak ellenére, hogy a videó elején pont ilyen idős emberek védelmére kelt, most fegyverrel a kezében tört be az üzletbe, s raboltja ki azt. Ez mutatja, hogy egyébként soha nem tenne ilyet, mégis rákényszerült. A harmadik képen már egy másik helyszínen vagyunk, a felvétel alapján arra tippelek, hogy egy bankban. Tényleg sok pénzre lehetett szüksége. 


Ám mikor sikerrel jár, megszegi a törvényt, s visszatér a nagyapjához, annak hűlt helyét találja. Az öreg belehalt a betegségbe, Shownu pedig rádöbben, hogy minden hiába volt. 


Ezt követően a pénzt elégeti - ami annyit tesz, hogy tényleg nem akarta az egészet, magától meg se tette volna, pusztán rákényszerült, valaki olyan miatt, akit szeretett. De neki erre nincs szüksége, egyáltalán. 

Itt érne véget mind a két történet, mely szenvedéssel kezdődött, bűnbeeséssel folytatódott, és bűntudattal ért véget - s a legszomorúbb, hogy ezen történetek szereplői mind-mind áldozatok voltak, s a körülmények sodorták őket arra az útra, amit be kellett járniuk. Ahogy az rengeteg más emberrel is megtörténik, nap mint nap. 


A másik dolog. Jogosan kérdezhetitek, hogy mik azok a képsorok, amiken fehér katonai ruhában látjuk a fiúkat, együtt. Ez az a pont, ahová a történtek után jutottak - elvesztették a hitüket, s immár képesek akár másokat is megvédve (dalszöveg) szembeszállni a hamis képviselőkkel, a társadalom hibáival, azokkal a tényezőkkel, amik (akik) olyan fájdalmat okoznak a többi embernek, amit nekik is ki kellett állniuk. Én így értelmezem ezt a videót. 


Remélem elnyerte a tetszéseteket! :) Írjátok le mit gondoltok, ha tetszett a bejegyzés akkor kattintsatok a "tetszik" kockára, ha nem, akkor a "nem tetszik" kockára! :) 

Köszönöm, hogy elolvastátok, és nagyon szép napot nektek! ♥

4 megjegyzés:

  1. Haha, szívesen tettem :D

    Amúgy köszönöm, élvezet volt olvasni! Még több elemzést elviselnék, mit nem mondjak ;)
    Elgondolkodtattál. Az elején én azokat a férfikat sose néztem orvosoknak, egy percig se. Biztos voltam benne, hogy az egyik Hyungwon apja. Arra viszont tényleg nem gondoltam, hogy a vallásnek ilyen nagy köze van ehhez a zenéhez s. Ha belegondolok, lehet valami abban, hogy Minhyuk érez valamit Hyungwon iránt a klippben (de fura ezt leírni, örökre Hyungwonho a kedvencem :D). Ebbe még bele se gondoltam, de ha logikusan vesszük a dolgokat, van benne valami. Tetszett, hogy kitértél külön a két cselekményszálra, és milyen szépen leírtad őket. Ezért is imádok tőled ilyen elemzéseket olvasni! :)
    Ismét meghoztad a kedvem, hogy megnézzem ezt az MV-t. Hogy fogok én így tanulni? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, köszönöm, még egyszer :D Nem is értem, hogy miért nem figyeltem fel erre előbb! :) Örülök, ha az ilyen bejegyzések elnyerik a tetszésedet, akkor legalább megéri időt tölteni velük. :D

      De jó! Miután kiötlöttem a teóriám, rákerestem, hátha mások is foglalkoztak a témával. Nagyon sok helyen láttam, hogy az általam vallási képviselőknek nézett embereket orvosokkal azonosították, ami fura volt nekem, bár nem mondom, hogy nem lehetett igazuk. De örülök, hogy te sem nézted őket annak. Minhyuk és Hungwon kapcsolata még mindig foglalkoztat egyébként, főleg ha a második videóra gondolok. Lehet persze, hogy mély barátságról van szó, nyitott vagyok mindenféle érelmezésre, de valahogy... mindegy hányszor néztem meg elemzés közben a videót, nem tudtam kiverni a fejemből. :D

      Hogy fogsz így tanulni? Ez egy nagyon jó kérdés, mivel nekem is tanulnom kellene. :D Amit még mindig nem tudom, hogy fogok kivitelezni. Ez a szemét KPOP! :D

      Köszönöm szépen, hogy elolvastad és kommented is hagytál magad után! :) Szeretem olvasni mások véleményét. :)

      Törlés
  2. Huuuuhaaaaa hát ez nagyon tetszett! Emlékszem mikor először néztem a klippet tele volt nekem fekete foltokkal az egész történet és utána nagyon sokáig kerestem hasonló leírásokat róla de semmi használhatót nem találtam. Aztán valahogy el is felejtődött nálam a dolog. Most viszont elolvasva a bejegyzésed és újranézve a klippet össze állt a kép. Nagyon tetszik amit írtál :D Meg se fordult volna a fejemben, hogy ennyire mély tartalma van. Remélem még sok hasonlót írsz mert nagyon jók!
    Esetleg az Infinite The eye klippről-számról tudnál egy ilyet írni? Vagy Sunggyu szólóiról?^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Fú, örülök ha elnyerte a tetszésed a bejegyzés, és ha az én értelmezésem egy kicsit segített megérteni, a videót. Nem mondom, hogy tényleg erről szólt, de nekem ezt jelenti. :) Hát, ha teszik az embereknek, akkor nagyon szívesen megosztom az elképzeléseimet, mert nagyon-nagyon sok van, néha még úgy is érzem, hogy túl sokat képzelek bele a dolgokba. :) DE! Nagyon szívesen. A The eye, áh, majdnem az összes Infinite klip zseniális, tele van szimbólumokkal stb. Imádom őket! A Kontrol pedig...! Szóva, igen, nagyon szívesen készítek róluk bejegyzést. (Már el is kezdtem nézni a klipeket, haha) <3

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...