컴백시간! 피피엘 | 레드벨벳 | 지코 | 제시 | 핫샷 | 라임소다






Sziasztok! :)

Ismét eltelt egy hét, ideje megnézni mi történt. Kikkel foglalkozunk ma: PPL, Red Velvet, Zico, Jessi, WJSN, Hotshot + egy-két hozzászólás.

Rövid lesz ugyan, de kezdjük!


Az első, akikről szót ejtenék, azok a PPL lányok. Hm, nem tudom emlékeztek-e rájuk, még 15-ben debütáltak, a zene történetének egyik legrosszabb dalával: Rush. Nem tudom, hogy miért nem lehet felfogni, hogy ha énekeseket debütáltatsz, akkor nem árt, ha azoknak a hangját is halljuk. Bár, lehet hogy ez csak nekem fontos dolog. Ki tudja. Szóval, a lányok visszatértek, s ezúttal a Shoot U / Lelőlek című dalukkal igyekeznek rajongókat toborozni. Lássuk!




Gyerekek... Könyörgöm, valaki adja meg a cégük címét, hadd pofozzam fel a vezetőséget! Hát mi ez? Őszintén, mi a fene ez? Meghallgattam, és az agyam a fülemen folyt ki, majdnem szó szerint. Hát, ez bűn rossz! 

Hogy miért?

A dal, maga a zene még csak nem is lenne rossz, ha megfigyelitek, ebből egy igen ütős számot lehetett volna készíteni. Elismerem, tényleg jó lehetett volna. De. De... a lányok "hangja" egyszerűen visszataszítóan, pofátlanul rossz, még a kész, lemezen árult, klipes, promótált verzión is. Ez nem ének, ez puszta nyávogás, semmi több. Erre még azok is képesek, akiket leszólítanak az utcán, hogy "felmérést végzünk, énekelne egy sort?". Hát ez már tényleg szánalmas. 

Nem mondom, hogy a lányoknak egyébként nincs hangja. Eszemben sincs. Csak értelmes cége nincs, az biztos. Mert ugyan, minden második banda tele van kevésbé jó hangú tagokkal (ha észrevettétek, általában 2-3 jó hangú ha van), mégis képesek eladni őket, így vagy úgy. De itt? Hát nem térek magamhoz!

Vagy senkinek nincs hallása a cégen belül, vagy ennyire nagyon hülyének nézik a közönséget - szövegileg is. Ez már több mint felháborító, nem csoda, hogy nem ők Korea top bandája. Ezzel még a középkategóriába se kerülnek be. Nagyon szomorú, hogy pár lány álmát ilyen undorító módon ki tud használni pár tehetségtelen, pénzéhes ember. 

Ismét kijelenteném, hogy nem a lányokat bántom, hanem azt, aki ebből... ebből pénzt remél. Vagy nagyon hülye, vagy azt a kis pénzt is ellopja a tagok fizetéséből, amit amúgy megkapnának, majd kivágja őket az utcára. Mert ha ezzel befutnak, megeszem a kalapom. 


10/2 (ezt a 2 pontot is csak a klip miatt)



A következő legyen a Red Velvet. A lányok a Red Flavor című klipjükkel (és hála a jó égnek) és egy egész mini albummal tértek vissza hozzánk. Nos, mint tudjátok, az előző LUKI daluk nem lett épp a kedvencem (azóta se tudom meghallgatni, egyenesen utálom), de ez nem akadályozott meg abban, hogy izgatottan várjam az új dalukat. Lássuk: 




Hát én ezt imádom! Nagyon-nagyon jól sikerült! A Red Flavor egy igazi, pezsgő, vidám, fiatalos és lendületes szám lett. Igazán örülök, hogy ezúttal valami kevésbé erőltetett számot kaptunk, amiben nem azon volt a hangsúly, hogy a TWICE cikuságmérőjét kiakasszák. Sőt, a szöveg! Hát valami csodálatos - ezt úgy mondom, hogy különbséget tudok tenni egyes rokon értelmű szavak között. Mint nálunk a fut és kocog. Ezt addig nem tudja az ember, míg bele nem merül a nyelv tanulásába, szóval ne aggódjatok, teljesen természetes, ha nem értitek még miért mondom, hogy a RF nagyon okos szövegileg. 

Először is, vegyük a címet: Red Flavor /  빨간 맛 = vörös íz. Na de, tudni illik, hogy a koreai nyelvben a színek gyakran érzéseket jelentenek (ahogy amúgy nálunk is, csak mi valahogy... kinőttünk abból, hogy valóban használjuk őket), pl. sokszor láthatjuk szövegekben, hogy "fess meg", vagy "megfestettem / rajzoltam", esetleg "add nekem a színed" stb. Ezekre nem szó szerint kell gondolni, hanem érzelmekként. Hogy mely a megfelelő érzelem, arra - mivel nem az anyanyelvünk - a szövegkörnyezetből kell rájönnünk. Jelen esetben a vörös íz (mert ilyen ugye nincs) a szerelmet jelképezi. És ha végigolvassuk a szöveget, ez egyértelművé is válik számunkra. Plusz, a banda neve miatt tökéletes választás volt! Sőt, ha megfigyelitek, rengetek majdnem művészi kifejezést használnak, mégis olyan formában, hogy azt főképp a fiatalok értsék. Taps, taps!


Viszont.

A klip. 

Valahol tetszik, mert vannak benne kifejezetten jó részek - de a motázsok, a tükrözések, a sokszorozás... Hát nekem nem jött be. 

Plusz:



Hogy a keret színeit használják - vagy magát a keretet -, s ezek a kis képek a tagokkal, erősen emlékeztetett a 17 Adore U klipjére, ez volt az első ami eszembe jutott. Nem tehetek róla. De ha nekem eszembe jut, akkor biztos vagyok benne, hogy sok más embernek is. Lehet, hogy véletlen, persze (nem hiszem), viszont el kell ismernem, a RV klipjében sokkal jobban tetszett, mert volt funkciója, míg a Seventeen vieójában csak idegesített, mert zavarta a képet. Itt visznont legalább amolyan jelbeszéd - tolmács (helyes ez így? Nem akarok megsérteni vele senkit.) jelleget adott a képeknek, mintha tényleg egy interjút néztünk volna. Ennyiben sokkal jobban tetszik. 


Mindezek mellett, ugye van nekünk egy albumunk is (mert szeretnek a RV tagok). Hallgassuk meg!




El kell mondjam, véleményem szerint ez lett a lányok eddigi legjobb lemeze. Nincs olyan szám, amit ne szerettem volna, ellentétben az előző albumokkal. Ahogy mondtam, a RF nagyon jól sikerült, és teljesen meg is értem miért az kapott klipet. Viszont, ha megvizsgáljuk a többit, láthatjuk, hogy tényleg nagyon kellemes dalok. Főképp az első négy, de na, még az utolsó is jól sikerült. Mindegyik kellemes, nyári hangulatot áraszt, de már az alap zene is, tökéletesen illik mind a koncepcióba, mégsem egyformák! Ez egy olyan lemez, melyet izgalmas végighallgatni, mert hiába más-más szám, érezzük, hogy na igen, ez egy nyári album, tele szupet nyári slágerekkel! 

Viszont. 

Ez meg kell említenem. A Zoo című dal... Hát azt hittem lefordulok a székről, miközben meghallgattam - sőt elsőre arra gondoltam, hogy rosszul hallok. Ki kell jelentenem, hogy a szám maga nagyon jó, még az idióta állathangok is elmennek (fú, de gyűlölöm őket), de a szöveg! Hát, régen láttam ennyire bugyuta szöveget, meg kell valljam. A szerelem olyan mint egy állatkert? WTF? Olyan vagy mint Tarzan?  Ez ám a romantika... Olyan boldog vagyok, mint a gyerekek a dzsungeles képeken? Úr Isten, ez borzalmas! Esküszöm, igyekeztem értelmet találni ezekben (és a többi) sorokban, már biztosan láttátok a fordítását (ha nem, akkor tessék megnézni, azt a kutyafáját :D), szóval próbáltam finomítani, de még mindig nagyon ostobának hangzik. Fordítás közben már annyira nevettem, hogy majdnem meggondoltam magam... De mivel a zene tényleg nagyon jó lett - mert valóban remek - legyűrtem a röhögőgörcsöm és sokkom, majd feltöltöttem. 

Utoljára talán a TWICE Knock Knock / Signal és a Got7 Arrival albuma tette be ennyire a biztosítékot nálam. A számokat szerettem (mielőtt még kitépitek a hajam), viszont a szövegek... Az előbbinél egy óvodás szókincsét hallhatjuk, a második esetében pedig totál értelmetlen sorokat dobáltak be az amúgy sem túl eredeti szövegbe - pls JYP ne írj több szöveget a fiúknak. És igen, bevallásuk szerint nekik is ez a legkevésbé szeretett lemezük, pont a szöveg miatt. Nézzetek utána, teljesen nyugodtan! 

Még mindig nem tettem túl magam azon a soron: "Olyan vagy, mint egy bevásárlóközpont..."


 


Szóval.... visszatérve a RV albumra, imádtam, ajánlom mindenkinek! Éééés, ennyi lenne. :D


Ó nem! Még valamit szeretnék megbeszélni veletek. A gyűlöletről lenne szó, amit a Rv kapott (és kap is). 


1, Yeri felesleges, nem tud énekelni, bunkó
2, Seulgi és Jimin ranidztak - feltételezhetőleg
3, A tagok kövérek
4, Wendy rasszista megjegyzése
5. Joy nem tud színészkedni 

Öhm, modjátok csak... ti... normálisak vagytok? (A gyűlölködőkhöz beszélek.) Mi a francot éltek át, mikor ti, magyarok, olyan kommenteket hagytok, amilyeneket? Olvastam nagyon sokat - nem vicc, magyarok is írják -, és majdnem elsüllyedtem szégyenemben! Az első három pont tárgytalan a szememben. Azért gyűlöltök egy kifejezetten tehetséges énekest, mert randizott ELVILEG egy másik énekessel? Ezzel be lehetne utalni titeket egy pszichiátriára. Könyörgöm, ne már... Kit érdekel, ha jártak? Mi közötök van hozzá? Mit képzeltek? Na mindegy, hagyjuk is...

Yeri azért van a bandában, mert a vezetőség úgy döntött. És egy olyan nagy cég, mint az SM nem hoz felesleges döntéseket - már rég csődbe ment volna. Amúgy is, nála jobban nem sokan illenek a RV koncepciójába, szerintem. Ő a legvidámabb, legmozgékonyabb, legfrissebb tag. 

A tagok kövérek? Ti... hol... hol éltek? Gusztustalan, képmutató lények vagytok, ha valami ilyesmi miatt bántani mertek egy embert. Remélem soha nem fogunk összefutni az utcán, vagy átmegyek a másik oldalra. (De persze mikor lefogynak, akkor a cég a hibás, mert nagyon kegyetlen. Most meg azért, mert hagyja, hogy egyenek. Érdekes.)

Wendy rasszista megjegyzése? Igen, az volt. Viszont, ahogy láttátok, az összes többi szereplő is pontosan úgy nevetett a viccén, mint ő. Ahogy mondtam is - bár többnyire hülyének néztek miatta az emberek ugye -, a koreaiak fejében él egy fajta kép a nem koreai emberekről. Ő azt tette, amit bárki más tett volna (kivéve, aki egy kicsit megfontoltabb / idősebb), ennyi. Nem hibáztathatjuk érte, mert ez egy általános dolog odakinn. (ezért se lett pl. botrány belőle) Pont.

Joy nem tud színészkedni? Nos, szerintem sem. És akkor? Ezért a bandát kell utálni? Mármint, tisztázzuk: Joy nem tud színészkedni, s azért az egész a bandát utáljátok. Mert egy rendező felvette a lány cégével a kapcsolatatot, szerepet ajánlott egy sorozatban. A cége pedig rá is bólintott. Magyarán, valami olyasmi miatt utáltok egy egész kicseszett bandát, amibe annak az egy szem tagnak nagyjából beleszólása se volt? Oké... ez ám a logika. Gratulálok. Őszintén. 

Na mindegy, ennyi lett volna... 

A dal: 
10/10
Az album: 
10/10


A következő legyen Jessi. Nem vagyok túl nagy rajongója a hölgynek, de azért követem a munkásságát. (Mondjuk, az UPRS-t se nézem, mert... őszintén, néha azt érzem, hogy amit én értékelek, mások nem, s fordítva. Bizonyítandó, hogy én "profi" szemel nézem a dolgokat, magyarán... nem értek igazán a rap világához. Én pusztán rajonóként tudom értékelni az előadókat. És csak felcseszném magam.) Ezúttal a Gucci című dallal tért vissza. Lássuk: 




Hát, nem tudom. A szám tetszik úgy egészében, baj nincs vele. Viszont, pár sor kivételével - ahol erős kritikát érzek -, ez is csak egy hip hop szám, ahol odapörkölünk másoknak, míg magunkat fényezzük. 

Mondjuk volt egy mondat... és nagyon sajnálom, tényleg nem kellene ebbe belekötnöm, és igen, tudom mire gondol... de "I'm self-made, ain't nobody ever made me" kicsit ironikusan hatott a melltartós tánca után. Ha értitek mire gondolok. Persze, tudom mire gondol, de nem tehetek róla, azonnal felhúztam a szemöldököm. 

Viszont, ami igazán tetszett a dalban, vagy inkább a nőben, hogy meri vállani magát, és szembe megy mind a koreai, s mind a hip hop elvárásokkal. Koreában nem teszik (mert nem tehetik) ki magukat így a nők a "kirakatba". Még mindig nehéznek találom a helyzetüket - nem kell egyet érteni -, így imádom, ha ilyet láthatok. (Főleg, mert a kislány is ott volt a klipben) Főleg, mert jól látható, hogy nem azért öltözött úgy ahogy, hogy szexi legyen - nem is vergődött, nem rázta a bulát. És még csak nem is azért tette, mert nincs tehetsége, s ezzel tudja csak magára vonni a figyelmet...Hanem azért, mert úgy érzi, hogy megteheti. Az ilyen fellépés növeli a lányok egóját is, mert látják, hogy ők is megtehetnek dolgokat, amiket addig csak a férfiak. A másik pedig, hogy a koreai hip hop világ még mindig nagyon erősen férfi orientált, sőt a hip hop kizárólagosan férfi műfajként említendő. (Ahogy ezt az egyik fordított videómban is láthattátok.) Ami elég szomorú. 

Azt meg kell jegyeznem, hogy ennek ellenére se tetszett, hogy egy szál cickóban mutatozott, de valahol megértem. Ha a férfiak megtehetik, akkor ő is. És a férfiak megtehetik - sőt, még szexinek is hívják őket (persze a nőket kurvának). Akinek nem tetszik, ne nézzen oda. 

+ PLÍZÜ. A dalnak köze nincs a Gucci-hoz, a hölgy ezzel teljesen mást akar kifejezni. Hogy érzi magát, milyennek érzi magát. Milyennek gondolják a Gucci-t? Drága, jó minőségű, értékes, menő stb.


A dal: 
10/8


 A következő együttes legyen a Limesoda. A lányok most debütáltak, egyelőre csak két taggal, de minden visszatéréskor jön egy újabb lány. Nem tudni tehát sokat róluk, nézzük meg a klipet: 




A dal jó, a szöveg pocsék, sőt, még annál is pocsékabb. Erre egyelőre nem tudok mit mondani... egyszerűen szánalmasan rossz. Annyiról szól, hogy miért van szép bőrük. Mert sokat alszanak! Tartalmas, nagyon mély dalszöveg, gratulálok, bárki is írta. Nem tudom ti hogy vagytok vele,de én azonnal hozzá vágnék egy díjat. 

"A szép lányok sokat alszanak."
"Mivel sokat alszok, amint lehetőségem van, becsukom a szemem."
"Télen a medvékkel együtt megyek hibernálódni." 


Like, WTF?



Viszont, a lányok aranyosak, nincs semmi bajom velük, szóval várom a következő visszatérést.




A dal, mint mondtam, egész jó, aranyos, pörgős. (A szövegen nem tudom túltenni magam, annyira ostoba, hogy az már testileg fáj. Kinek írták ezt? Óvodásoknak?) Az élőből ítélve szintén jó pontokat adnék, mert a hangjuk jó, a színpadon is egész magabiztosan mozognak (mondjuk ez annyira nem meglepő, az EXO kínos debütálása után, már mindenkit jónak látok). 


10/7


Most pedig jöjjenek az urak! 


Első legyen Zico. Nos, végre - nem mintha rég tért volna vissza - itt van, és egy egész albumot is kaptunk a popszakma egyik legjobb rapperétől. Nézzük is: 




Lenéztetek már a komment szekcióba? Láttátok, hogy tele van koreai hozzászólásokkal? És tudjátok miért van ez? Mert ahogy említettem, Zico maga is underground rapper volt, méghozzá pofátlanul tehetséges! Nem csak az ahogy rappel, de a szövegei is a zsenialitás határát súrolják. Már akkoriban nagyon népszerű volt, s ez mit sem változott a debütálása után sem, sőt, én úgy hiszem, hogy ez húzta ki a szarból a Block B-t is. Másképp simán elvesztek volna a tömegben (és nem azért, mert nincs tehetségük... sőt!) Nem tudom miképp magyarázzam ezt. A szövegei... zseniálisak. Ahogy a szavakat megválasztja (hasonlóan pl. a BTS tagokhoz) arra nem képesek sokan. A hangja kifejező, pontosan átadja amit át kell - ezt pedig úgy mondom, hogy egy cseppet se szeretem őt. Viszont elismerem, hogy nagyon-nagyon jó! 

Az Artist egyszerre pozitív, reményt nyújtó, s nagy pofon a társadalomnak (nagyon szép!). De... nem tudom megleplek-e titeket ezzel, de az Anti...az gyerekek... Még ennél is mérföldekkel zseniálisabb! Egyszerűen félelmetesen jó!

Egy "anti" (s őszintén... nagyon sokan) szemszögéből meséli el, miképp viszonyulnak hozzá (és a többi bandához...). Ez egy remek húzás volt, csodálom, hogy mások nem gondoltak még erre. A szövegek megdöbbentően jól sikerültek, mindegy melyik dalról van szó, tényleg. Csak ajánlani tudom! 




Viszont! Hallgasstok meg az összes számot, megéri. Az én kedvencem mondjuk a Behind The Scene, Fanxy Child - ezek talán még a klipes daloknál is sokkal jobbak lettek. 


Ezen nem sokat kell gondolkodni, megérdemi a 10 pontot, bőven.  




A következő legyen a HOTSHOT. Ha olvassátok a blogom rendszeresen, akkor tudjátok, hogy imádomőket, a debütálásuktól fogva. Nagyon-nagyon szerettem volna, ha sikerül befutniuk mint hip hop együttes (de persze erről szó sem lehetett), szóval egy idő után megváltoztatták a stílusukat, s igyekeztek alkalmazkodni az elvárásokhoz.  Most valahol azért reméltem, hogy visszatérnek a régi, csodás stílushoz, és hát... lássuk!




Nekem... nekem... ez nem. Nekem ez nem jön be. Olyan, mint minden második pop szám, és kész. Semmit nem látok benne, de tényleg, az ég egy adta világon semmit. Üres az egész, már szövegileg is! Elveszítettem a hitem... Haha, na jó nem. Látom, hogy sokkal több embernek tetszik, mint az előző számok, nagyon hamar emelkedik a nézettség (magukhoz képest), szóval nagyon örülök neki (mint fan), de mint ennek a blognak az írója... hát, ez sokat elmond a kpop közönségről. Ennél a számnál még a 3 forintos Midnight Sun is sokkal több értelmet rejtett magában - azt bezzeg senki se szerette. De itt, ahol pucér pasik vergődnek (pontosabban Hojeong), azonnal felkapják a fejüket. Elég szomorú. (Sajna a kommentek nagy része erről szólt.) Természetesen akinek nem inge, ne vegye magára! Az is lehet, hogy most először találkozol a bandával, vagy az is, hogy eddig nem tetszett a zenéjük - ezen esetben nem rólad van szó. Azokról, akik kifejezetten a pucér, szexi pillanatok, tánc stb. miatt kedvelik a számot... és akad ilyen (lány) bőven... még az ismerőseim között is.

Mert EZ egy nagyon jó szám volt, talán az egyik legjobb debüt szám... valaha. A mai napig képes vagyok hallgatni és élvezni is!

Az azonban megnyugtat, hogy koreai barátaink leglább szeretik a bandát - így, vagy úgy. Pedig... szerintem ez messze nincs még fele olyan jó sem, mint az eddigi dalok. Ezért nem értem, hogy miért szerette meg őket hirtelen mindenki (ha addig oda sem figyeltek rájuk). Mármint, értem, általában csak arra kattintanak rá az emberek, amit ismernek, de azok után, hogy több remek dalt is kiadtak, pont ezzel lesznek "híresek"? Megdöbbentő. 

Viszont, tényleg csak ajánlani tudom őket, mert tehetségesek, jó zenét játszanak, a szövegek értelmesek (voltak). :) Adjatok egy esélyt nekik, akkor talán nem jutnak olyan sorsa, mint a szívszerelmem a History + Topp Dogg. (Még mindig a sarokban bőgök hetente minimum egyszer.)
 

ÉS TESSÉK SZERETNI A SNUPER-T! NE HAGYJÁTOK, HOGY MIATTUK IS DEPRESSZIÓBA KELLJEN ESNEM. KÖSZÖNÖM. 


Hm, mára ennyi lenne. Jön még bőven bejegyzésem, s remélem ma el is készülök vele. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...